Reizen met pilgrims en het gevecht tegen dehydrati - Reisverslag uit Kōchi-shi, Japan van melanie Gendt - WaarBenJij.nu Reizen met pilgrims en het gevecht tegen dehydrati - Reisverslag uit Kōchi-shi, Japan van melanie Gendt - WaarBenJij.nu

Reizen met pilgrims en het gevecht tegen dehydrati

Blijf op de hoogte en volg melanie

01 Augustus 2012 | Japan, Kōchi-shi

Na Kochi zou het echte reizen gaan beginnen. En dat deed het ook echt. Pff wat is er veel gebeurd de afgelopen dagen. Teveel om op te noemen maar ik ga proberen zo veel mogelijk wat ik nu zo weet te vertellen.

De ochtend in Kochi een lekker ontbijt gehad met ananas,,,aahh wat heb ik ananas gemist! Plus ik heb hier mijn eerste Manchu gegeten. Ik heb nog niet verteld,, maar je heb hier een soort zoete bonenpast,anko, die ze in broodjes doen (Anpan), in rijstdeeg (Mochi), of in iets anders wat ik niet ken,, manchi. Ik ben echt hoteldebotel op die anko dingen. Manchu het meest,,,ahh wat ga ik dat thuis missen. Het was niet heel vroeg toen ik vertrok dus het was al aardig heet. Vanuit Kochi ga ik in zuidelijke richting. Er is een soort route over een schiereiland die me wel mooi leek. Tot daar ging de reis vrij vlot. Vanaf daar waren de bergen vrij stijl en ging het allemaal wat traag. Ik rustte uit op een strandje waar een mannetje met zijn telefoon met hartjes en glitters heel veel foto s van me maken nadat het mij te hebben gevraagd. Dat gebeurt wel vaker hier dus geen probleem. Ik krijg ook 2 flesjes drinken van hem ;). Ik krijg echt heel vaak van raandom mensen drinken. Ze vinden het allemaal zo knap dat ik fietsend rondreis. Vaak denken ze ook dat ik een Ohenro san ben, een pilgrim die hier de 88 tempel tocht doet. Ik doe ongeveer de helft van de route, maar ik heb genoeg tempels gezien in kyoto. Maar dat maakt shikoku wel een ideale plek om rond te reizen. Overal openbare toiletten, rustplaatsten,,campings en speciale ohenro san slaapplekken.
Dus ik op dat schiereiland verder,,,was echt heel zwaar,,maar niet zo zwaar als in oboke,, dus het ging wel. Boven aangekomen zag ik ineens surfers die me vertelden dat beneden daar een soort geheime surfspot was.Daar wilde ik wel heen. Die weg erheen was alleen fokking heftig zwaar. Ik was dus superhoog,,,en moest dus helemaal langs die berg naar beneden lopen. Gelukkig was er wel weer zo n rivier om even in af te koelen. Dat strand was wel ok,,,geen wit zand en dat is eigenlijk toch wel wat ik altijd leuk vind ,,dit waren zwarte hete stenen. Heb wel even naar 2 surfers kunnen kijken. Weer boven aangekomen en lek te zijn geprikt door muggen ging ik wer verder. Later gaat de weg lekker naar beneden en is het fietsen beter te doen. Ik kom aan in Sakurai,, eet wat sashimi en ander eten uit de supermarkt en ga op zoek naar een slaapplek.Ik fiets een lange tijd langsde de kust en opeens is daar een grasveld, met toiletten en afdak,,en een Ohenro san! Cool! Hier ga ik kamp zetten! Ohenro san,, kakmiya san heet ie,,was erg blij. Hij had al 2 weken rondgefietst en het was vrij eenzaam. We hebben wat worst gegegeten en sake gedronken,,en gingen slapen. Snachts veel rare geluiden maar ik was zo moe,,gene probleem. Sochtends staan we rond half 5 op,, 5 uur vertrekken we. We moeten de zelfde kant op dus die dag reizen we samen. Blijkbaar zouden we die dag een stijle berg opmoeten. Wel in de morgen gelukkig. Ik vond die berg een eitje met wat ik ervoor heb moeten doorstaan,,maar onhenro san had het tochzwaar. Hij koopt de hele dag superveel eten voor ons,,en hij koopt een armbandje voor mij! De bestemming voor die dag was Shimanto,,ook wel nakamura genoemd. Daar eten we s avonds uitgebreid./ We slapen hier aan de rand van een rivier, bij een brug op een soort grasveld. waar s avonds jongens honkbal oefenen en meisjes dansen. Een heel japangevoel hier. S ochtends nemen we afscheid. Hij gaat verder op tempeltocht en ik wilde een rustdag. Mijn billen zijn namelijk nogal geirriteerd en mijn gewrichten stijf. Ik wil naar ohkihama beach gaan,,goede surfspot. Bij station aangekomen blijkt een bustrip daarnaartoe pas 3 uur later te gaan en super duur te zijn. Laat maar hangen dan. Er ishier wel een jonge jongen die zegt dat ik cute ben,,, wil een foto samen met mij,,, vraagt mn email,, en geeft me wat energie snacks. Eindelijk een jong iemand die tegen me durft te praten!
Dus toch fietsen die dag..ik ga omhoog via de shimanto rivier wat een sprookjesachtige mooie weg was. Hier heb ik wel even kunnen rusten op een heel mooi plekje aan de rivier,,om ook weer even af te koelen. Er waren hier war campings maar ik kwam er gheel vroeg,,dus ik wilde er niet blijven slapen. Ik kwam veel verder die dag dan voorspeld,,,waar slapen wist ik nog niet. Bij een Michi no eki, ruststation verteld een infoman me dat er een camping is 10 km verderop. Htet was al beetje s avonds maar 10 km is een eitje. Wat hij me niet vertelde is dat die camping fokking hoog op een berg lag. de laatste 4 km was dan ook stijl omhoog. in de morgen zou dat geen probleem zijn maar na 70 km in de hitte te hebben geploegd ben je vrij kapot. Dit was dan ook vreselijk zwaar. Maar er was wel weer een waterval,,waar ik even in kon afkoelen. Die dingen hier zijn zo fijn. altijd op de juiste momenten komen ze. Bij de cammping aangekomen is er ook een Onsen,, hotspring,, waar ik dus even mijn pijnlijke gewrichten kan ontspannen. Ik praat met wat locals daar,,en 1 man geeft me ineens 10 euro,,omdat hij het zo knap vind allemaal ;S...ik wil niet accepteren maar hij wil het niet terug,,nou ok bedankt! De camping hier,, lag langs een rivier,,in de bossen,,Alleen. Dit was eerlijk gezegd wel een beetje eng haha. er waren apen,, insecten,, enzo. Nou ik kan niet weg,,dus ga maar weer vroeg slapen, oordoppen in en om 4 uur weer opstaan. Geen probleem! Mijn tent was zelfs niet vochting,,hiervoor was mn tent steeds doorweekt door de vocht. Ga weer vroeg weg,,lekker de weg naar beneden op naar Uwajima. Wil hier het kasteel bezoeken en winkelen maar ook hier ben ik heel vroeg dus alels is dicht.
Die dag langs de kust noord gegaan..richting yawatahama. Wat er hierna gebeurd komt in mijn volgende blog. Het reizen met de fiets was echt een heel avontuur...ik kan alles gewoon niet goed omschrijven,,die natuur,,de mensen,,shikoku is echt een geweldige plek ;)
Wel dus heel warm,, je drinkt echt liters aquarius per dag.

Nu ben ik in Hiroshima trouwens. Maar dat verhaal komt later. xxx

  • 01 Augustus 2012 - 11:39

    Fabien:

    Hey :) grappig dat al die japanners je zomaar gratis drinken, eten en geld geven! Leuk dat je wat surfspots gezien hebt, je hebt er hopelijk ook foto's van gemaakt. Succes met je verdere fietstocht!

  • 06 Augustus 2012 - 12:40

    Desiree:

    Hoi Mellie. Fietsen in de wilde natuur. Spannend zeg. Zo zie je weer andere kanten van Japan.Heb je nog geen heimwee? (Vast niet..) Veel plezier in jouw laatste weken. Maarten is nu naar bouwdorp , 5 dagen hutten bouwen met houten pallets. Ben benieuwd. Wij volgen op de buis de Olympische Spelen in Londen. Kun je nu weer terug naar die verregende stad? En wanneer ga je dan? Liefs, DJM
melanie

Actief sinds 30 Juni 2011
Verslag gelezen: 459
Totaal aantal bezoekers 58983

Voorgaande reizen:

16 December 2015 - 14 Februari 2016

Zuid-Oost Azië omdat het kan!

04 Juni 2014 - 01 September 2014

Back in Japan, stage in Kyoto

10 Juli 2013 - 22 Augustus 2013

India

18 Juni 2012 - 28 Augustus 2012

Konnichiwa, Nihon!

07 Februari 2012 - 11 Februari 2012

Me gusta Malaga!

05 Juli 2011 - 16 Augustus 2011

Een stukkie pikant in Thailand

31 Januari 2011 - 31 Januari 2011

The Malta Experience ;)

05 Maart 2010 - 07 Maart 2010

Diesweekend Luxemburg

31 Januari 2009 - 31 Januari 2009

Familievakantie Florida

Landen bezocht: