Osaka en Gifu - Reisverslag uit Osaka, Japan van melanie Gendt - WaarBenJij.nu Osaka en Gifu - Reisverslag uit Osaka, Japan van melanie Gendt - WaarBenJij.nu

Osaka en Gifu

Door: Melanie

Blijf op de hoogte en volg melanie

11 Juli 2012 | Japan, Osaka

Bedankt voor alle reacties! Vind ik leuk om te krijgen :D en ook te weten dat er mensen mee lezen!
Vanuit Kyoto heb ik nog 2 andere uitstapjes gemaakt. Dus nu weer niet over kyoto,,maar over Osaka en Gifu.

Osaka is de 2de grootste stad van Japan volgens mij..of misschien 3rde na yokohama, not sure. Osaka( vroeger heette dat Naniwa) is nooit de hoofdstad geweest, hoewel wel een hele belangrijke aangezien Toyotomi Hideyoshi hier zijn kasteel had bijvoorbeeld. Hij is een van de beroemdste mannen uit de geschiedenis hier. Osaka is in de oorlog helemaal platgebrand,, en heeft dus nog maar weinig historische plekken over.. Hideyoshi s kasteel is er nog, al is dat wel een remake zeg maar. In Kyoto al genoeg historie gezien, dus eigenlijk was Osaka precies wat ik nodig had; grote wolkenkrabbers, miljoen winkels, en in de nacht een groot neonlichten feest. Maar voordat ik kon vertrekken moest ik eerst mijn sleutel vinden. Pfff ik eheb serieus anderhalf uur liggen zoeken om hem uiteindelijk in in klein zakje in mijn broekzak te vinden. Terwijl ik die al 20 keer gechecked had. Kreeg het het er toch benauwd van! ongeveer een uur later arriveerde ik dan eindelijk in Osaka Umeda hankyu station,, beetje in het noordelijke deel. Dit is meer het deel met de gigantische department stores,, en hoge wolkenkrabbers. En een reuzenrat. Ja, er stond tussen die wolkenkrabbers ineens een reuzenrat, ik weet ook niet waarom. Ik probeerde de ingang te vinden maar dat lukte niet met al die hoge gebouwen..had er een rondje omheen gelopen uiteindelijk. Ik wilde nog een gebouw zien in de regio,, heelh¥ hoog met een soort zwevende tuin. Ik zag het in de verte,, liep erheen maar er zat een heel groot ,,ja wat was het,, werkveld ofzo,, moest er omheen maar dat was zo ontzettend ver dat ik maar richting het zuiden ben gaan lopen. Want ik wilde die dag nog naar Hideyoshi s kasteel en Dotombori op. Stiekem was dat heel ver lopen,, en op een gegeven moment zag ik dat het kasteel al dicht was, dus ben gaan chillen op een mooi prakje in een rivier tussen de wolkenkrabbers. Dat was best vet. Toen het donker begon te worden richtin Namba en Dotombori gegaan,, dat zijn de levendige buurten in Osaka,, overal mensen, stalletje om te eten, winkeltjes,, barren, clubs,, en overal lichtjes! Echt een super fijne sfeer! Vond ik dan.. ( Het duitse meisje met wie ik samen bij een student sliep vond het daar vreselijk ). Om 10 uur ging ik naar mijn slaap adress in Tanabe,,15 min met de tram. Er was ook een duits meisje daar aan het couchsurfen,,wat grappig was ,is dat zei ook japans aan het leren was. Alleen moet ik mijn billen samenknijpen bij har uitspraak. Vreselijk, ik hoop toch niet dat ik zo klink. Verder was ze echt nog zeer beginner, nog veel meer beginner dan ik was. Yohsuke, kon weinig engels, dus ik was hier gewoon de tolk. Ik moest alles gaan vertalen,,huhu voelde wel goed! Die ochtend hebben we wat gegeten van zijn Curry rijst, die echt heel lekker was. Wel een beetje te pittig voor mijn keelpijn ( stomme airco hele tijd). Die dag zijn dat duitse meisje en ik samen vertrokken,, gelopen naar Tanoji station ( pff 3 km) en toen tram naar osaka jo,,kasteel. Zei had een soort kaart gekocht waar ze dan naar veel attracties gratis kon gaan en vrij kon reizen over meeste metro lijnen,, maar die kon ik niet kopen want ik had mn paspoort niet bij me. En daarom moesten we ook 3 km lopen want die ene lijn zat niet bij haar pakket,, nouja maakt mij ook niet uit, ik eet zo veel hier dat elke lichaamsbeweging welkom is :p. Osaka kasteel is van de buitenkant echt schitterend. Van de binnenkant,,anders dan ik verwacht had. Ik verwachtte dat die oude stijl ook binnen in stand was gehouden ( zoals in nijo jo in Kyoto) ,maar helaas, binnen was het een stom museum. Dat was een beetje jammer,,, enige wat wel vet was was het uitzicht van de bovenste verdieping. Hierna zijn Gaby en ik opgesplitst. Het was trouwens zo ontzettend heet hier in die stad. 3 stappen en je bent al kletsnat. Echt ziek. Ik snap ook waarom de mensen hier met zo n mondkapje lopen. Die lucht hier is niet al te best :p. UHm wat heb ik hierna gedaan,,,volgens mij ben ik gaan shoppen ja. En ben naar Amerika mura geweest,,, een buurt met thema amerika, er staat zelf een vrijheidsbeeld. verder veel hip hop winkels. Daar ben ik een restaurantje binnen gelopen. Een koreaans blijkbaar. Ik bestelde wat wel lekker leek. Maar shit wat was dat pittig. Ik kon wel huilen,, mijn arme keel. Waarom maak ik nu net deze keuze :p. De jongen die daar werkte was super aardig,, leuk mee kunnen praten. Hij kwam oorspronkelijk uit Korea en studeerde hier over het christendom. Dat is vrij apart hier. Toen ik daar naar het toilet wilde,,, kon ik me toch die doorspoelknop niet vinden. Het is wel vaker een uitdaging geweest hier maar nu was ie gewoon echt nergens! er was wel een kastje met verschillende knopjes,,maar die zijn meestal bedoeld om je kont een spoelbeurt te geven ( dat heb ik tot dit moment nog steeds niet durven doen). Dus na 5 min te stressen in de WC ben ik toch maar gaan vragen..ik moest dus toch op een van die knopjes drukken maar ja dat kon ik toch niet lezen. Savonds zijn we met zijn 3en naar hirano festival geweest. een klein festival,,dat dan draait om de mikoshi,,een soort draagbare shinto tempel waar ze dan op springen dansen zingen enzo. Dat was echt heel tof. Verder zijn er dan allemaal stalletje met snacks en spelletjes. Ook spelletjes dat je een vis of een mini schildpad kan winnen. Dit was echt precies zoals ik een japans festival had voorgesteld :). De volgende dag had Yohsuke voor ons wat rijstballetjes ( onigiri) gemaakt als ontbijt. Hij zelf was al om 6 uur weg. Verder had ik in mijn lunchbakje een cadeautje achtergelaten. Zo schattig! Vind het jammer dat ik nu al afscheid van hem heb moeten nemen. Die dag ben ik weer naar dat station gelopen dat 3 km verderop was..daar ging ik wat winkelen. Uiteindelijk heb ik die hele dag gelopen, geen enkele keer metro gepakt. Iedereen verklaart me voor gek want het is echt een mega stad en ik ben er gewoon helemaal doorheen gelopen. Maar nu heb ik wel echt een goede indruk van Osaka. Ik was niet alleen trouwens,, ik kreeg al snel een wandel genoot erbij van 65 jaar. Wat is dat toch met al die oude mannetjes die zo graag met me willen wandelen :p. Wel knap, want hij heeft gewoon ook heel de stad doorgelopen! Dit deed hij trouwens vaker,, toeristen rondleiden. Hiroshi san heet ie,,, met een mickey mouse broek een een vrouwen tas met wat sleutelhangers die hij overigens allemaal aan mijn tas heeft gehangen tegen het einde van de dag. Hij wilde en moest en zou mij ook een cadeau opsturen naar nederland: een t shirt met mijn gezicht erop. ik kon moeilijk zeggen dat ik dat een beetje raar vond,, een tshirt met mijn gezicht erop. Maar hij vond dat blijkbaar prachtig :p. Ik heb hem toch zo ver gekregen dat ie er niet alleen mijn gezicht op zet maar de hele foto,,met een mooie verlichte straat op de achtergrond haha. Superschattig in ieder geval. Om 8 uur zou Mansaku ook in Osaka zijn om de auto op te halen van zijn ouders. Dus om 8 uur hadden we afgesproken op Sakurai station. Wuuu de ouders van mansaku ontmoeten!! Daar aangekomen kreeg ik meteen een hele maaltijd voorgeschoteld met sushi en wat kleine hapjes,,groene thee. Heerlijk! Die mama houdt ook heel veel van koken! Ik begon een heel gesprek met hen in het Japans en Mansaku s gezicht stond compleet verbaasd. mansaku kan prima engels, dus praten we altijd engels samen. Op de een of andere manier wist hij totaal niet dat ik Japans kon praten. Hij snapte al niet waarom al die opaatjes met mij omgingen. Vond ik stiekem wel leuk om hem ineens zo te verassen haha. Hij blijft nu nog steeds zeggen,, ik kan niet geloven dat je gewoon japans kan praten en ik dat niet wist. Volgens mij heb ik hem zat vaak japans aangesproken op internet maja...De vader van Mansaku maakt trouwens klei schotels,,, ik heb een theekopje en een sake kopje gekregen. Dit zijn pas echt waardevolle souvenirs voor mij :). Ik ben ook uitgenodigd om daar een paar nachten te komen slapen,, maar qua planning gaat dat helaas niet lukken :( had ik wel graag gewild..
Maar we hebben daar dus de auto opgehaald omdat we namelijk de volgende dag met 2 van zijn vrienden naar Gifu prefectuur gingen. Miki, een vriendin van hem heeft daar in thé middle of nowhere een klein huisje ( ofja haar vader).De volgende morgen dus vroeg op,, die 2 vrienden ophalen en rijden maar. Een van die 2 vrienden is trouwens de knapste japanner die ik ooit in mijn leven heb gezien :o! Ik bedoel,, wow,, nog knapper dan mansaku! En mansaku was tot dat moment de knapste die ik heb gezien. Verder was zijn hele stijl gewoon echt schattig. Hij heeft een klein cafeetje en mansaku zei dat er alleen vrouwen komen om hem te zien,,,snap ik. De weg naar Gifu was echt mooi,, de hele tijd omringt door grote bergen. Het huisje was echt in een heel klein dorpje. Omringt door rijstvelden, bergen,, echt heel fijn na zo n drukke stad als osaka. Er waren kippen die je gewoon kon aaien en mee kon knuffelen, overal kleine kikkers, fruit aan de boom ( YES! al dagen, weken geen fruit op!). De eerste dag zijn we bezig geweest met een afdak te bouwen voor een waterput ofzo. Ik heb vooral het hars van de boomstammen afgeschraapt. Was best leuk werk en ik was er ook heel goed in. Daarna zijn we een rondje gaan rijden en hebben we boodschappen gedaan voor het avondeten. Heel uitgebreid, echt,, die japanners weten hoe ze een feestmaaltijd moeten maken pff. Ik zit dara in die supermarkt, weet van 80 % niet wat het is, waar het van gemaakt is, en zij pakken wat bij elkaar en maken er iets geniaals van. Mansaku had wat gerechten gemaakt, Yuki ( knappe k¥jongen ) maakt wat sausjes en een soort pompoen/aardappel/alioli salade,, ik schilde die dingen,, papa van miki deed de barbecue,, en miki afwas. Nou dat was echt heel heel heel lekker. Die avond hebben we met zijn 4en van dat kleine vuurwerk afgestoken,, kindervuurwerk maar wel heel gezellig :). We sliepen gewoon in de kamer, in futons. Soort dekenmatrassen die je na het slapen gewoon weer opvouwt en in de kast stopt. Traditioneel japans. Beetje hard maar goed op te slapen verder.De 2de dag hebben we zelf Soba ( soort noodles) gemaakt. Dat dag was echt super taai ,,zo moeilijk om heel plat te krijgen maar uiteindelijk gelukt. Nadat de soba gekookt was hebben we er een soort spelletje mee gedaan. Moeilijk uit te leggen hoe dat ging..ik heb foto s..
Tegen einde van de middag zijn we terug gereden,,mansaku heeft me thuis afgezet en ging zelf nog de auto naar osaka brengen,,pff arme mansaku.

Ik ben vast wat dingen vergeten maar deze dagen was echt top !
Op dit moment,,is mijn laatste dag in Kyoto. Morgen was mijn plan om naar Kyushu te gaan. 1 probleem. Kyushu waar ik wil gaan is vorige weer geteisterd door enorme regenval en is nu compleet verwoest en onder water. Uh shit ja! Ik wil zo graag naar Kyushu! Dus nu ga ik eerst 2 weken naar Shikoku
,,en daarna zie ik wel hoe de toestand in Kyushu is. Het gaat nu al de goede kant op blijkbaar :).

  • 22 Juli 2012 - 17:13

    Lilou:

    Ik wil fotos van de knapste japanner!! En lieke van de kippen denk ik ;)
melanie

Actief sinds 30 Juni 2011
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 58986

Voorgaande reizen:

16 December 2015 - 14 Februari 2016

Zuid-Oost Azië omdat het kan!

04 Juni 2014 - 01 September 2014

Back in Japan, stage in Kyoto

10 Juli 2013 - 22 Augustus 2013

India

18 Juni 2012 - 28 Augustus 2012

Konnichiwa, Nihon!

07 Februari 2012 - 11 Februari 2012

Me gusta Malaga!

05 Juli 2011 - 16 Augustus 2011

Een stukkie pikant in Thailand

31 Januari 2011 - 31 Januari 2011

The Malta Experience ;)

05 Maart 2010 - 07 Maart 2010

Diesweekend Luxemburg

31 Januari 2009 - 31 Januari 2009

Familievakantie Florida

Landen bezocht: