Van hier tot Tokyo - Reisverslag uit Tokio, Japan van melanie Gendt - WaarBenJij.nu Van hier tot Tokyo - Reisverslag uit Tokio, Japan van melanie Gendt - WaarBenJij.nu

Van hier tot Tokyo

Door: Melanie

Blijf op de hoogte en volg melanie

21 Juni 2012 | Japan, Tokio

Na iedereen gedag te hebben gezegd begon mijn reis eigenlijk al een beetje in Amstelveen bij Hitech waar ik voetbal ging kijken. Hij had allemaal lekkere (pikante) idiase snacks en was echt heel gezellig ondanks we weer verloren hadden. Mijn plan was eerst om rond 12/1 uur naar schiphol te gaan, maar hitech raadde me aan dat niet te doen ( blij toe) . Heb bus om 4 uur gepakt en hoefde op deze manier niet uren op schiphol te wachten en kon ik van te voren nog even rusten. Alsof dat lukte. In mijn vlucht naar Londen was ik in een zeer zwaar gevecht met mijn oogleden omdat ik zou en ik moest pas slapen in mijn lange vlucht naar Tokyo. Vliegtuig naar Londen had beetje vertraging dus moest me nog best haasten op Heathrow, maar ging allemaal goed gelukkig. Ik kwam terecht in een vlieguig met 99% bejaarde Japaners. Die 1 % was ik. Ik zat naast een lief vrouwtje in het vliegtuig waar ik al snel mee aan de praat kwam. Praten ging nog best goed. Op een gegeven moment was ze 2 uur bezig met een origami doosje van 20 blaadjes,, echt heel mooi. Gaf ze die aan mij! ;D Je raad het al,, ik dat vliegtuig heb ik uiteindelijk zeer weinig kunnen slapen. Ik was plots niet zo moe meer. Toen Japan bijna bereikt was, werd het ondertussen ook ochtend daar. Wat ik zo mooi vond, is dat het nu echt ook het land van de reizende zon was op dat moment! Na duizend formulieren te hebben moten invullen op het vliegveld en mijn bagage godzijdank goed aangekomen was, kwam in Kampei, mijn host, al heel snel tegen. Die gek had voor een paar uur een autotje gehuurd, had echt niet gehoeven maar zo lief! Scheelde een hoop gedoe. Hij woont in een typische japanse suburb buurt van tokyo,, waar alle huizen niet bij elkaar passen en een lading eletriciteitsdraden boven je hangen, waar in de vroege ochtend heel veel mensen joggen, sararimannen naar hun werk gaan en kindjes in schattige schooluniformen en hoedjes naar school gaan. we gingen eerst even langs een parkje dicht bij zijn huis. Er was daar een groot meer met gigantische * Koi * vissen,, karpers volgens mij. En schildpadden! Ik ging hurken en er kwam er eentje naar me toe, helemaal uit het water proberen te kruipen! Zo lief! Hij krijgt zeker veel te eten op die manier. Daarna ging Kampei werken en ik naar Ueno. Zelfde richting op dus hij kon me snel even introduceren in het meest comlexe transport systeem in de wereld. Ging allemaal goed, in Ueno aangekomen eerst door een soort handelstraatje gelopen die onder de treinrails doorgaat en vroeger diende als een soort zwarte markt. Nu niet meer uiteraard. Het was nog ontzettend vroeg in de ochtend dus ze waren vooral bezig met opzetten. Een verkoper zei wat,,ik zei iets in het Japans terug, vond ie zo leuk dat ie me een hand vol snoepjes gaf die echt super super super lekker waren! Nootje erin,, ern eromheen,,al sla je me dood geen idee wat het was. ik spuugde het eerst uit omdat het zo raar aanvoelde. niet wat ik verwachtte in elk geval. Ik liep verder naar Ueno Koen (park, midden in tokyo) om naar HET Museum te gaan, kokuritsu hakubutsukan. Een hele mond vol. Nou echt, was ie net dicht die dag wegens iets. Nouja, verder lopen dan maar. Ik wilde heel graag todai zien, tokyo university. Meest prestigieuze universiteit in japan en in de topp 10 van de wereld. Was een hele tocht.. ik zocht eerst een mega groot meer om me te orienteren maar kon het niet vinden. Dat kwam omdat dat meer niet meer te zien was door de enorme hoeveelheid waterlelies die eroverheen woekerde. Echt heel apart. Na heel lang zoeken eindelijk aangekomen bij todai. Daarna weer terug richting park om iets te eten. Mijn eerste lekkere udon soep gehad met dingen erin die rose en wit waren,, en een soort vrucht,,, een pruim die zo ontiegelijk zuur was omdat ie op een speciale manier was klaargemaakt. Beetje rare smaak ;P. Ondertussen begon de vermoeidheid erin te hakken als een malle.. ging terug naar het park,, crashte langs het meer om dutje te doen. Begon daarna te regenen dus moest dekking zoeken. Later kwam kampei er ineens aan met aan paraplu, hij was klaar met werken. Het was nog vrij vroeg dus gingen we even naar akihabara. Hij was er misschien nog maar 1 keer geweest in zijn leven haha. maar Akiba is geek paradise zeg maar. De blote anime meisje kijken je overal aan,, en het is bezaaid met kleine eletronica winkeltjes die echt dingen verkopen waarvan je denkt wie \de hel gaat er nou zoiets nodig hebben. Echt voor de maniaks dus. Overal hoor je ook ontzettende anime muziekjes,,heel vrolijk ;p. Kampei had hongen dus we gingen even een sushishop in waar de sushi s rond een tafel draaien en zo maar kan pakken. Ik proefde ook wat,,hij had ehct veel op en maar voor 11 euro ofzo. Echt best goedkoop ;o. Ik begon die dag een beetje een kriebel in mijn keel te voelen dus ik werd bang dat ik ziek zou worden. Ben om 6 uur al naar bed gegaan,,dacht dat ik wel de hele nacht door zou slapen, nou niet dus. Om 12 uur wakker en tot half 4 wakker gebleven,, om daarna om half 6 op te staan om naar Tsukiji fish market te gaan. De grootste vismarkt in de wereld, waar de echte entertainment dus in de vroege uurtjes is en de visdealers met de restaurants enzo onderhandelen. Maar die nacht,raasde er een orkaan over Japan! Ja dat was vrij heftig trouwens. Dacht dat het huis weg zou waaien. God zijdank was die orkaan er niet de dage rvoor,, had waarschijnlijk een vertraagde or gecancelde vlucht gehad. Dan komt dus het probleem van woensdag, ik had met takafumi afgesproken ( die die nacht uit Taiwan zou terugkomen),, die was dus nog niet aangekomen die ochtend. En ook de vismarkt,,die was er niet. Wat een pech haha ;P. Het was in ieder geval mooi weer die dag,,lekker zonnetjes, die markt komt wel een andere dag. Ik ging op weg naar Ginza, dat was mijn volgende plan. Ginza is eenbeetje de dure winkel buurt,,en het was dus ook 7 of 8 uur smorgens dus beetje dicht allemaal . Niet dat ik daar toch wilde shoppen,, lijkt me slecht plan. Verder gelopen naar imperial palace, kokyo. Hier woont de Keizerlijke familie van Japan, samen met een leger vol politie. eens per jaar is het palijs te bezoeken, voor een select groepje mensen die maanden van te voren reserveren. Wat een gedoe ;p. Ik begon me niet zo lekker te voelen daarzo. Het was iets van 30 graden, had ondertussen een flinke verkoudheid en mijn voorhoofd voelde warm aan. Toen kreeg ik een belletje van takafumi dat ie was aangekomen en om 1 uur hadden we afgesproken bij yarakucho station ofzo. Ik was er per ongeluk een uur te vroeg, maar heb toen mooi kunnen kijken naar een heel bekende japanse politicus die een heel plein aan het bespeechen was. hij had er een paar andere bij staan, een vrouwtje die af en toe zwaaide, en 3 mannetjes die steeds een posten omhoog hielden met grafieken en tabellen. Hij zei vel over Nihon no keizai, de japanse economie, vandaar. Maar het zag er heel grappig uit. Eenmal afgelopen ging ie alle mensen die al een tijd luisterden ( waren er niet heel veel) inclusief mij, een hand geven. Ik had honger, dus ging een conbini ,convenient store in, om iets te eten. Ik pakte een onigiri die me lekker leek en wat te drinken. Ik had die dag steeds een belachelijke dorst. Maar die onigiri, dat is zo n driehoekig rijst hapje met erbinnen een verassing. Kan vis zijn, vlees, salade whatever. Natuurlijk had ik die vieze zure pruim weer. Haha. Ik had gelukkig wel een super lekker broodje met cream en anko ( geen unko dat is poep, dit is bonen pasta). die was echt jammie dus spoelde die pruim beetje weg. Toen kwam takafumi, was erg gezellig al voelde ik me geen leuk gezelschap omdat ik me alsmaar belabberder ging voelen. ik wilde graag weg uit die plaats waar ik die ochtend was,,dus zijn we naar shibuya en harajuku. Yeah dat was een geniaal idee wat die plaatsen waren precies wat ik leuk vind. Die allemaal die nette pakjes en haastige mensen,, maar jongeren in de meeste rare outfits,, jongens die op meisjes lijken,, kapsels,,,ofzoiets,,meisjes die eruitzien alsof die 4 uur in de make up hebben gezeten,, in carnevalsoutfits. Echt super leuk daar! Daar ga ik zaterdag weer heen. Taka en ik zijn toen in yoyogi park gaan zitten omdat ik me niet goed voelde,,was wel heel relaxt. Hadden wat takoyaki gegeten. Stommerd verteld me niet wat er in die balletjes zat,, zat er inktvis in. Iewl,, dat gevoel in je mon was niet prettig maar ik moet toegeven, \het was wel lekker. s avonds zijn we gaan eten in een izakaya,, soort kroeg waar je kan eten en bier drinken. Gaan veel mensen altijd heen om uit te gaan,, nu wa snog vroeg dus niet heel veel te doen. Eenmaal buiten, was het donker en damnnnn al die lichten!!! Over neon en chaos en enorme bewegende reclame dingen. Echt 100% tokyo. Vind het zo naar dat ik me zo slecht voelde, want echt genieten kon ik niet. ik wilde alleen maar slapen. Gelukkig blijf ik 10 weken en kom ik terug. Eenmaal thuis, meteen gaan slapen dat nu eindeljik goed lukte. Metro en trein ging me allemaal goed af. volgende ochten dacht ik dat ik wel beter was..voelde me wel ok. Dus ik had weer wilde plannen. Ik begon weer in akihabara,, in electric town omdat ik nog graag naar het anime centre wilde. Kon ik niet echt vinden maar er warengenoeg andere winketles met anime. Kon dus even de nerd uithangen en liep verder naar Ueno om nog een poging te wagen naar het museum. Yee open. Dus dar nu geweest vandaag. Was echt geniaal om al die dingen te zijn die ik vorig jaar in college langskwamen. Potten en dogu uit de jomon , yayoi en kofun periode ( prehistory ) ,,haniwa ,,beeldjes die ze in kofun s doesn,,dat zijn trouwens doodskisten. Verder heel veel samurai outfits,, gave katakana: s,,kimono s,, e-maki dat is japans lakwerk met zwart en goud,,bestaat uit enorm veel lagen maar dat is zo ongelofelijk mooi. Toen ik klaar was ging ik naar asakusa lopen. Beetje het oude Edo (tokyo voordat het tokyo heette \) Er is daar de belangrijkste tempel van tokyo genaamde senso ji. Heel erg druk daar. Ik begon me ondertussen weer beetje slecht te voelen. Blijkbaar zag ik er nog goed uit want een man wilde een foto van mij maken bij die tempel. Dacht eerst dat ie wilde dat ik een f\oto van hem maakte maar nee dus. Nouja prima. Nog beetje verder gelopen naar tokyo skytree,,die in maart ofzo echt klaar is gemaakt. Dat is gewoon de hoogste toren van de wereld mensen! Wat veel grootste van de wereld dingen heeft tokyo toch. Maar ik was moe dus nam metro weer naar huis, tenminste dat dacht ik. Ik zat echt in de goede metro,,of trein,,dat verschil is vaak onduidelijk,, de eerste 10 stations was goed,,maar ineens begon die trein super hard te rijden en kwam ik op een station wat niet richting huis was. Wtf,, snap nog steeds niet wat er mis is gegaan,, iemand kan het me ook uitleggen, want ik zat echt in de goede trein! anyway moest dus helemaal terug,, Ik had zin in fruit,, maar echt,, in tokyo kun je best giedkoop eten maar er is 1 ding wat echt belachelijk duur is en dat is fruit. wie betaald er nou 10 euro voor een ananas,, 20 euro voor een watermelien,, 7 euro voor 3 kiwi s of 7 euro voor 1 mango. Nou dan maar een fruitdrankje :S. thuis om 5 uur,, dutje gedaan en nu schrijf ik dus dit +P kampei neem me zo mee uti eten. iets kleins en simpels wat ik heb nog steeds geen honger. gisteren nam ie trouwens wat japanse snoepjes mee,, mochi die ik in thailad toen ook had gehad,, en in NL nergen skon vinden. Hij maakte me er zo blij mee, die dingen zijn zo lekker. Dat is gestampte rijst met erbinnen weer een verassing,, vaak bonenpasta. Oja nog iets over de emetro,,, iedreen slaapt in de metro. Oja nog iets,, toen ik gisteren in Shibuya was hebben we een van de beroemste japanse drama acteurs gezien,, ik zag hem en dacht oh wat een knappe man,, maar ik was blijkbaar niet de enige die dat dacht want ineens ging elk meisje om me heen fluisteren en wijzen. Taka zei toen dat hij bereomd was,, ik kende hem verder niet. Was het maar oguri shun,, hmm <3.
Ok we gaan eten! ;D

Groetjes uit Tokyo!

  • 21 Juni 2012 - 16:14

    Dimphy:

    Hé Mel,
    ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt en lekker kunt gaan genieten. Ik ben in ieder geval blij dat je veilig bent aangekomen en al weer een hoop mensen om je heen hebt :)

  • 21 Juni 2012 - 20:02

    Ellen:

    Mooi verhaal en goed aangekomen.
    Eddy zegt kan het volgende keer wat korter haha.

    veel reisplezier x

  • 22 Juni 2012 - 12:45

    Antoine & Isabelle:

    Wow...wat een verslag, quelle histoire! Met strafwerk op school ben je veel sneller klaar;) Fijn dat je een goede Host getroffen hebt die ook een goede gids schijnt te zijn. Wat heb je nu al veel gezien! let wel op de verandering van eetgewoonten, maar dat hoef ik een voedingsdeskundige vast niet uit te leggen:( Fijn vervolg van je avonturen ennuh...Beterschap! Take care and see you...

  • 23 Juni 2012 - 09:36

    Desiree:

    Hoi Mellie
    Zo wat een lang verslag! Leuk. een schatig verhaal van een oude Japanse die jou veraste met een kadootje in het vliegtuig. En dan geluk da jij niet te maken had met de orkaan... Een heleboel Japanse termen, je kunt merken dat jij er al zo thuis in bent. De helft van de termen snap ik niet, kan ik maar net wel of niet thuisbrengen uit het verhaal erom heen. Interessante dingen gezien al zeg. Ben beneuwd naar jouw weerzien in Kyoto. Volgens mij ga je hem vandaag, zaterdag ontmoeten he?! Is Japan nou zoals je het verwacht had?
    Nou tot schrijfs, liefs t Desiree.

  • 24 Juni 2012 - 20:25

    Oma:

    Hoi Melanie. Fijn te horen en te lezen op je logboek, dat je het goed maakt. We leven ook elke dag met je mee. Wat ben je toch bevoorrecht zoveel moois te zien en te ontdekken. Heel veel prachtige verhalen hopen we nog van je te horen. Good luck and enjoy. Veel liefs van oma en opa.

  • 29 Juni 2012 - 14:52

    Germa:

    Wat een leuk verslag en wat heb je al veel gezien. Fijn dat ze goed voor je zorgen daarginds. Veel plezier!

  • 11 Juli 2012 - 15:21

    Nicky:

    Wow mel, wat een verhaal, nice, binnenkort ook je andere verslagen lezen :) kusjes van odm, remi is er ook al vandoor ..
melanie

Actief sinds 30 Juni 2011
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 59072

Voorgaande reizen:

16 December 2015 - 14 Februari 2016

Zuid-Oost Azië omdat het kan!

04 Juni 2014 - 01 September 2014

Back in Japan, stage in Kyoto

10 Juli 2013 - 22 Augustus 2013

India

18 Juni 2012 - 28 Augustus 2012

Konnichiwa, Nihon!

07 Februari 2012 - 11 Februari 2012

Me gusta Malaga!

05 Juli 2011 - 16 Augustus 2011

Een stukkie pikant in Thailand

31 Januari 2011 - 31 Januari 2011

The Malta Experience ;)

05 Maart 2010 - 07 Maart 2010

Diesweekend Luxemburg

31 Januari 2009 - 31 Januari 2009

Familievakantie Florida

Landen bezocht: