Yammie yammie! - Reisverslag uit Kyoto, Japan van melanie Gendt - WaarBenJij.nu Yammie yammie! - Reisverslag uit Kyoto, Japan van melanie Gendt - WaarBenJij.nu

Yammie yammie!

Door: Melanie

Blijf op de hoogte en volg melanie

26 Juni 2012 | Japan, Kyoto

Die donderdag dat we gingen uit eten, hebben we yakiniku gegeten. Je zit dan aan een tafel met een soort ingebouwde barbecue plaat. Je krijgt dan een bord met allerlei stukken rauw vlees je je zelf snel klaar maakt. Gaat heel snel want het zijn dunne plakkies. Nondeju wat was dat lekker vlees! Gemarineerd met ik weet niet wat, maar verreweg lekkerste vlees dat ik ooit op heb! Kampei had ook wat tong van zo n beest besteld,,vond ik wat minder maar gelukkig was dat zijn favo. Die nacht weer goed geslapen dus ik voelde me vrijdag opzich bijna weer helemaal beter. Toch rustig aan gedaan, en weer naar Shibuya en harajuku geweest. Daar zijn gewoon veel jonge mensen, veel winkels,, dus dat is wel mijn lievelingsplekje daar. Japanners hebben vaak van die groepsfoto's die ze maken in fotohokjes. Geen fotohokjes die je hier hebt, dat je zo n paspoortfoto krijgt. Nee hier kun je het zo gek maken als je wilt...je ogen 100 keer zo groot, je huid is totaal egaal,,,en je schrijft er vanalles en nog wat bij,,in zo veel mogelijk verschillende kleuren. Ik wilde altijd al zo een foto hebben,,eenmaal in zo n winkel wist ik niet zo goed wat ik moest doen,,geen echte uitleg en het leek me opzich ook vrij sneu om alleen in zo n hokje te staan. De volgende keer neem ik wel iemand mee! Daarna ben ik weer naar Yoyogi park gelopen,, waar iedereen altijd zijn kunsten aan het vertonen is. Die sfeer is echt zo anders dan in de stad zeg maar, waar iedereen zo ingeprogrammeerd lijkt ;p. In het park werd ik ineens gebonjourd door 2 mensen die capoeira of hoe je dat ook schrijft aan het oefenen waren. Een afrikaanse amerikaan en een canadees meisje. Die woonden hier al 9 jaar! Gaven engels les. Nou ik heb zo met ze gelachen,, lekker over alles hier roddelen,, wat er zo raar is,, wat er zo gaaf is,,wat er zo duur is of juist heel goedkoop etc etc. Ik moest weer verder gaan want ik had afgesproken bij Hachiko standbeeld bij shibuya station met Kampei. Hachiko,,trouwens is een mooi verhaal. Hachiko is een hond van een japans ras. Ooit als puppie gevonden door een universitair docent aan Keio univercity. Elke dag wacht hachiko trouw op zijn baasje aan de deur van het station om hem op te halen van zijn werk. Die band tussen die 2, enorm sterk. Dan ineens komt baasje niet terug,, hachiko gaat niet meer naar huis. Krijgt een zwerf bestaan, maar blijft tot zijn dood ( 9 jaar lang!) elke dag s avonds wachten op de terugkeer van zijn baasje. Pff ik heb de film ervan gezien een paar maanden terug,, huilen joh! Anyway, er is dus een standbeeld van gemaakt, en is nu de grote ontmoetingsplek in shibuya. Vele jongens proberen mensen over te halen daar om in hun Izakaya ( soort kroeg/restaurant) te komen eten. Ik word gelukkig met rust gelaten omdat ze bang voor me zijn denk ik huh. Wie me niet met rust laat, is een jehova getuige. Helaas, toch liever die jongens die me lastig komen vallen :p. Gelukkig komt op dat moment Kampei er ook aan en gaan we naar Shinjuku. Daar keek ik al heel lang naar uit! Shinjuku is ook een beroemde neon lichten buurt,, beetje shibuya maar dat wat spannender en stouter. In een deel van shinjuku is dan ook de een van de weinige plaatsen waar eenzame mannen een pleziertje kunnen krijgen zeg maar...Wel zijn er alleen Japanners welkom. Er is ook een deel van de stad wat vroeger diende als een prostitutie buurt,, allemaal kleine hokjes zoals op de wallen maar veel gezelliger eigenlijk omdat het allemaal van hout is. Tegenwoordig zijn ze omgetoverd tot kleine barretjes waar je met max 5 mensen kan drinken. In een heel heel smal straatje,, super sfeervol! Die avond ging Kampei me introduceren aan de liefde van zijn leven, Yuki. Die dus al getrouwd is. Die arme jongen :(. Ik snap wel waarom hij van haar houdt, echt ontzettend klein en tenger,, en echt heel mooi! Hij nam ons mee uit eten,, sashimi. Dat is zeg aar sushi, zonder de rijst. Zou je denken dat dat saai is, nou echt niet. Hoe dat is gepresenteerd, gewoon wauw. Met nog wat salades erbij enzo,, pfff zalig!

Dan is de laatste dag aangebroken. Nu voel ik me echt 100% beter gelukkig. Weer met de metro , nu naar Jiyugaoka. Een buurt die een beetje europees aanvoelt. Ik heb hier gelunched, pff ontzettend lekker. In de metro trouwens,, zijn super vaak kleine kinderen te zien. Ben echt onder de indruk! Als je die complexiteit ziet van dat openbaar vervoer hier! Sommige hebben een speelgoedtelefoon om hun nek hangen,,alleen doet ie het ook nog is.
Die dag heel rustig aan gedaan,,klaar maken voor vertrek naar Kyoto. Ik kan Kampei niet genoeg bedanken voor de ontzettend goede host die hij is geweest. Ben blij dat hij het ook echt heel leuk vond :). Ohja ik kreeg nog een japanse massage van hem! Dat was echt te fijn voor woorden want mijn hele rug was dood. Kampei is een boxer,, en weet dus hoe zo n massage moest. Mijn rug heeft sinds thailand niet meer zo goed gevoeld! Helaas duurde dat niet lang want ik ging de nachtbus in. Eerste 4 uur kunnen slapen, daarna onmogelijk. Zat echt niet fijn! alles deed pijn :P comfort is niet aan nachtbussen besteedt helaas.

In de vroege ochtend kom ik dan aan in Kyoto. De grote dag. Als een malle zoek ik een WC op om me op te frissen. Eindelijk mansaku weer zien, moet er wel een beetje ok uit zien he. Daarna heb ik niet lang hoeven wachten want hij kwam er al aan op zijn brommer. Hmm dat had ik niet verwacht, hoe gaan we in vredesnaam met zijn 2en erop passen inclusief bagage. Maar no problemo! Deed me denken aan Thailand, Mansaku voorop, ik in het midden en Joost achteraan op een kleine brommer wat voor Joost destijds nogal awkward was. Nu zat mijn backpack op joost zijn plek. Anyway,, achterop de scooter bij Mansaku was weer super! Helaas niet de geur van het wasmiddel dat me nu al een jaar achtervolgd maar dat maakt niet uit! Zijn haar is nu iets korter en helaas is zijn baardje weg,,hij ziet er nu echt uit als een jochie haha. Heb echt geluk want hij werkt voortaan van 6 uur s avonds tot 12 uur snachts,, dus overdag wil hij me af en toe komen vergezellen en samen brommer ritjes maken joehoe! Hij woont in het noorden van Kyoto, stiekem echt een grote stad. in een soort dal,, helemaal omringt door bergen die je altijd ziet. Echt meteen verkocht aan deze stad! Maar eerst dutje doen want ik was heel moe. Ok ik zal nu weer stoppen want het wordt al weer een lang verhaal zie ik! Nou wordt spoedig vervolgd want dit was al weer 3 dagen geleden!

xxxxx

  • 26 Juni 2012 - 14:28

    Melanie:

    Hé Mel!
    Volgens mij draait het echt overal in Azië om eten :P Klinkt wel goed allemaal hoor! En ik ben heel blij dat je je weer beter voelt. Veel plezier daar bij Mansaku!

  • 26 Juni 2012 - 15:06

    Jsjjjs:

    HsbsbbdhdVul hier je naam in.

  • 26 Juni 2012 - 15:11

    Joost:

    HHaha dat was idd een beetje akward! Haha en dat wasmiddel idd. Kan je niet alsnog vragen wat dat was? Dat is stiekem ook een van mijn mysteries-to-ontrafel geworden door jouw obsessie :p
    Spannend Mel! Genieten!!

  • 28 Juni 2012 - 07:47

    Antoine & Isabelle:

    Hoi Mel, weer een leuk vehaal joh! Die film met dat hondje wil ook wel zien, zo te lezen een echte "Tearjerker". Kyoto dus...dan moet ik meteen denken aan het Kyoto-Verdrag waarin industrielanden de uitstoot van broeikassen dienen te reduceren, alweer zo'n 15 jaar geleden...het is nog steeds actueel. Heb je de Shinkansen in Kyoto Station al gezien? foto maken hè! Ennuh...vergeet Iwatayama Monkey Park niet. Be in touch x

  • 01 Juli 2012 - 11:33

    Desiree:

    Hoi Mellie. Te verleidelijk om steeds weer te zoeken en te kijken wat je geschreven hebt. Na jouw mooie foto van gisteren helemaal. Je klinkt echt als een reizigster die een hele nieuwe wereld aan het ontdekken is. Spannend hoor. Heb je meegekregen dat Andre Kuipers vanmorgen in Kazachstan geland is in zijn shuttle. Goede landing, knap he na ruim een half jaar. Verder ga ik vanavond kijken naar de finale voetbal Italie en Spanje. Probeer te genieten van het zonnetje, maar dat lukt nog niet goed. Hij breekt nog niet goed/lang door. Nou voor jou veel plezier en tot de volgende keer!! Xxx DJM
melanie

Actief sinds 30 Juni 2011
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 59072

Voorgaande reizen:

16 December 2015 - 14 Februari 2016

Zuid-Oost Azië omdat het kan!

04 Juni 2014 - 01 September 2014

Back in Japan, stage in Kyoto

10 Juli 2013 - 22 Augustus 2013

India

18 Juni 2012 - 28 Augustus 2012

Konnichiwa, Nihon!

07 Februari 2012 - 11 Februari 2012

Me gusta Malaga!

05 Juli 2011 - 16 Augustus 2011

Een stukkie pikant in Thailand

31 Januari 2011 - 31 Januari 2011

The Malta Experience ;)

05 Maart 2010 - 07 Maart 2010

Diesweekend Luxemburg

31 Januari 2009 - 31 Januari 2009

Familievakantie Florida

Landen bezocht: