Ik en mijn fiets - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van melanie Gendt - WaarBenJij.nu Ik en mijn fiets - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van melanie Gendt - WaarBenJij.nu

Ik en mijn fiets

Door: Melanie

Blijf op de hoogte en volg melanie

13 Juli 2011 | Thailand, Chiang Mai

De laatste 2 dagen heb ik alleen door chiang mai gestrapt. Joost is dus nog steeds niet goed :(.
2 dagen geleden zijn we toch nog even gaan eten. Even geen straat eten, maar een restaurant. En wel een japans restaurant! Voor heel cheap :D. Yeah yah . Beide een lekkere miso ramen genomen. Na een tijdje kwam ik een vreemd ingredient tegen in mijn soep. Joost zei hmm ja,, is dat iet iets wat je normaal ook bij de chinees krijgt? Hm ja zal wel, ik neem een hap. Het smaakt naar papier... Verrek waar is mijn serviet? Dussss Ik heb lekker serviet liggen eten. Verder was mijn soep echt lekker! Er waren ook 2 middelbare japanse mannen aan het eten daar, ik kon natuurlijk niet de verleiding vweerstaan om ff met ze te babbelen. Joost sliep heel slecht die nacht, dus dinsdag olifanten zat er ok niet in. Ik ben toen om 7 uur naar die agence gegaan om het door te geven. Daarna meteen een fiets gehuurd en een soort water reservoir opgezocht. Fokking 16 km ver weg. Over een soort van snelweg :S... Maar ging allemaal prima! Mooi meer, aan de berg, in de middle of nowhere , bamboe hutjes hier en daar. Wel beetje uitgestorven. Ben ik beetje gaan zonnen en tch maar even een bad genomen, heel snel. daarna weer terug fietsen,,,het begon ondertussen behoorlijk warm te worden, dus ben ik weer onze vertrouwde waterval gaan opzoeken.Ik had beetje veel spullen mee,, dus zonder bij na te denken gooi ik mijn slipper o\ver zo' n snel stromend water iets,,net toen ik gooige bedacht ik me dat mijn slipper uit kurk bestaat en heel goed is in stuiteren. Shit. En ja hoor, daar gaan mijn slipper, in het water. Het ging beetje snel allemaal. Spullen neergelegd, over rotsen en alles om mijn slipper terug te vinden. Gelukt hoor! Godzijdank :D.na te zijn afgekoeld weer terug gegaan naar Joost. Daarna naar de bus arcade gefiets om alvast de bus tijden te checken voor als we dan naar mae hong song gaan. Joost kon niet eten ' s avonds dus ben ik alleen naar de Japanner geweest. Weer een lekker soepie besteld en wachten maar. Toen kwam er ook een aziaat eten die ook alleen was. Al snel praatje met hem gemaakt en ik ging bij hem zitten. Lamong heettie ofzo. Woont in de US en is chinees. Super gezellig gehad. Hij doet hier een thaise massage curses van 4 weken. Is nu in week 3. Dadelijk ga ik naar dat salon en krijg ik massage van hem :D.

Anyway vandaag,, weer afgebeld voor olifanten. Weer een fiets gehuurd en toch maar naar doi suthep gegaan. Is een tempel op de berg in dat national park. Echt schitterend daar. Mooi uitzicht en je ogen doen gewoon pijn val al dat goud. Ook iets van duizend trappen op moeten lopen damn, mijn benen helemaal trillerig! Op die trap zaten ook van die zwarte rupsen met witte lange haren. Ik dacht eerst dat het een soort versiersel voor haren was maar toen bewogen ze, echt horror die beesten! een uur later ofzo weer terug op de fiets, er kriebeld iets op mijn schouder, en ja hoor. Zit er zo ontzettend grote zwart langharige rups op. Ik heb echt 100 meter lang de leipe uitgehangen. Ik werd helemaal gek. Mijn stembanden zijn beetje schor ook nu van het krijsen :').Maja verder zal dat beest wel geen kwaad hebben gedaan. Poeh he! Hopelijk morgen olifanten,.,, zou wel leuk zijn op joost zijn verjaardag!


ciao!

  • 13 Juli 2011 - 17:45

    Desiree:

    Hai Mellie
    Leuk zeg al die verslagen van jou te lezen. Je reist echt een beetje met je mee zo! Wat maken jullie veel mee. Echt het avontuur ingegaan. Hoop maar dat Joost nu ook snel opknapt en jullie eindelijk die olifanten kunnen bestijgen. Houd je dan goed vast, is hoog hoor. Fijne verjaardag morgen voor Joost, jou. Vandaag heb je dus weer jouw sportieve uurtjes gehad zeg. En dan zeker ook veel zweten in de Tropen. Sprak gisteren een kennisje van mij die 6 weken geleefd heeft in een paalwoning op een van de Thaise eilanden. Tof hoor, moet heel mooi zijn. Maar nu zien jullie ook al zoveel moois. Het eten klinkt voor mij allemaal heel vreemd, is het wel lekker? Dus nu heb je ook Japannertjes ontmoet... En dan nog die panda's, dit wordt en is al een droomreis voor jou. Liefs van ons DJM.

  • 13 Juli 2011 - 18:09

    Antoine:

    Oss, 18 gr regen. Ja,.. natuurlijk ook van mij weer een berichtje. Mijn (onze) vakantie is nu dan toch ook begonnen. Morgenvroeg (14/7) vertrekken we naar Villers. Vrijdag naar Bordeaux als tussenstop en dan zaterdagochtend naar Lacanau. de weersberichten zijn niet zo goed maar we zullen ons zeker vermaken.
    Leuk avontuur daar maar pas wel op met wat je eet. Ziek zijn verknalt je vakantie. Ik wens Joost dan ook een spoedig herstel.
    Veel fun verder ennuh, de groeten aan al die enge beesies...

  • 13 Juli 2011 - 18:26

    Dimphy:

    Mellie!
    Balen dat Joost nog steeds ziek is :( maar hopelijk knapt ie snel op. Gelukkig zijn de meeste mensen maar één keer ziek als ze door Azië reizen, dus hopelijk daarna geen gezeik meer met ziek zijn.
    Hoe was je massage? Heb je genoten? Wel oppassen hè ;-)

    Oh en 'n tip: doe je slippers uit als je op die olifanten gaat zitten. Anders ben je ze dadelijk nog een keertje kwijt (a)

    Veel plezier nog & geniet ervan! xxx

  • 13 Juli 2011 - 20:22

    Isabelle:

    Hallo Melanie en Joost. Leuk jullie zo te volgen! Joost, Beterschap en Bon Anniversaire. Pas wel op als je alleen op stap gaat! Beestjes, verkeerd eten en vreemdelingen kunnen je vakantie vreselijk bederven, maar ...dat wisten jullie natuurlijk al. Veel plezier in Mae Hong Song bij de LongNecks in het uiterste noord-westen van Thailand. xx

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

melanie

Actief sinds 30 Juni 2011
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 59072

Voorgaande reizen:

16 December 2015 - 14 Februari 2016

Zuid-Oost Azië omdat het kan!

04 Juni 2014 - 01 September 2014

Back in Japan, stage in Kyoto

10 Juli 2013 - 22 Augustus 2013

India

18 Juni 2012 - 28 Augustus 2012

Konnichiwa, Nihon!

07 Februari 2012 - 11 Februari 2012

Me gusta Malaga!

05 Juli 2011 - 16 Augustus 2011

Een stukkie pikant in Thailand

31 Januari 2011 - 31 Januari 2011

The Malta Experience ;)

05 Maart 2010 - 07 Maart 2010

Diesweekend Luxemburg

31 Januari 2009 - 31 Januari 2009

Familievakantie Florida

Landen bezocht: