Tacomepai - Reisverslag uit Pai, Thailand van melanie Gendt - WaarBenJij.nu Tacomepai - Reisverslag uit Pai, Thailand van melanie Gendt - WaarBenJij.nu

Tacomepai

Door: Melanie

Blijf op de hoogte en volg melanie

17 Juli 2011 | Thailand, Pai

Nou moe,, die busreis was me wat.Wat een gedraai en op en neer ble. nOg ergens gestopt om te eten. Ik vond die noodles er wel lekker. Joost vond dat niet. Hij zei het stinkt. Ik ruiken, toen had ik ook geen trek meer :P. 3 uur later eindelijk in Pai aangekomen. Het is echt een klein dorpje tussen de bergen en rijstvelden. Zoals we altijd doen gingen we eerst de boel een beetje verkennen. Langs pai stroomt een bruine rivier, er zijn veel eettentjes, guesthouses en ook veel thai zelf. Op een gegeven moment worden we aangesproken door een soort hippie. Ze zat ergens op een rijstfarm, en morgen gaan ze planten. Ze wilde mensen uitnodigen om er een soort feestje van te maken. GAAF! DIt os precies wat we ook wilden doen, even ook op een rijstveld werken. dus zaterdag hadden we al iets op de planning. Vrijdag gingen we ' s avondsa nog beetje door pai lopen, op zoek naar de schijnbaar oh zo leuke live muziek, en barretjes. UItgestorven, dat wat het, om 11 uur al. Is dit nu de Pai waar iedreeen zo lovend over is? De volgende dag horen we dat het boeddha dat is ( 2 dagen lang). Dat verklaart een hoop! ;p
Zterdag ochtend een scooter gehuurd. Hier is het niet zo druk en konden we even oefenen. Makkie is het! En heel gaaf, zo kom je tenminste nog ergens. We zijn door allemaal bergweggetjes gecrossed, allemaal bergdorpjes kom je tegen, tussen de rijstvelden en bergen waar de wolken nog omheen hangen. Je merkt wel echt dat het hier hoog is. Het is hier helemaal niet zo warm en mijn natte kleren drogen niet maar stinken we ondertussen. rond 3 uur zijn we naar " tacomepai" gegaan om rijst te planten. Het wordt gerund door een thai, het is een gueshouse met rijstplantage en je kunt er ook cursussen volgen over parmaculture. Alles is zelf gemaakt. de hutjes, de keuken, bestek, stoelen, wc, zelfs de wasmachine wordt er aangedreven door fietsen! Je waant je echt terug in de tijd! De afwas....water komt uit bamboo,,geen zeep maar as, geen normale borstel maar een stuk kokosmat. Echt gaaf! Daarna gingen we de velden op... je zakt echt bijna tot je knieen weg in de derrie, wat een ranzig gevoel! Allemaal beestjes door je tenen enzo. Kikkers, kikkervisjes, muggenlarven en vreemd soort krekels... Anyway,, je krijg een bosje rijst plantjes, die je per 3/4 in de grond stopt. Je word er wel lekker vies van! Geen straf om daar te werken, landschap wat daar zo mooi. ' s avonds werd er voor ons gekookt,, alle ingredienten hebben ze daar zelf verbouwt! :D Overheerlijk! Joost brande even in hel toen hij een halve peper per ongeluk naar binnen werkte... arme joost! Ik heb op die plantage ook mijn eerste japanner echt ontmoet! We gaan dadelijk waarschijnlijk nog even afspreken :D. Die gast heeft echt al de hele wereld bijna gezien :O..unbelievable..
Die avond was er een soort feestje in de bamboe hut. We kregen wat chai tea.. en mensen speelden op instrumenten. Er was een oude man, die wel 6 uur moest reizen om er te zijn omdat ie in zo n afgelegen bergdorp woonden, die op een eigen gemaakt instrument speelde. Heel maf, gemaakt van oa remkabels. Een chinees speelde op een didgeridoo en andere mannen op gitaren enzo. Heel apart sfeertje, echt wel gezellig!

Vandaag zijn we met de scooter naar de waterval geweest.Ook de hot spring even bekeken/ Stinkt als een malle en is zo heet! We gaan er nog wel een keer in binnekort :) dus dat was even genieten van de natuur weer, ook weer wat muggenbulden erbij. Joost gaat zo naar de kapper, ik ben benieuwd :D.

Liefs, Melanie

• 17 Juli 2011 - 13:51

Desiree:

Hoi Mellie
    Leuk jullie in die rijstvelden! Maar jullie hebben ze dus ook zelf geplant. Wat leuk. En van dat feestje van die samengepsrokkelde mensen, wat grappig he. Ze leven daar dus ook echt van dag tot dag. Ik voelde met je mee wat je allemaal tussen je tenen had zitten, bah. Mellie als je een mooi plaatje kunt schieten of zelfs van een mooi schilderij doen he. Dan kan ik het weer mooi naschilderen. Kun jij trouwens foto's doorzenden of is dat ingewikkeld?
    Mel gaan jullie ook de rivier de Kwai zien, weet je wel v die beroemde film "Bridge over the Kwai". T ligt ten Westen van Bangkok. Want de Japanners zijn zoals je wel zult weten niet altijd zo lief geweest voor de Indonesiers en de Thaise mensen.. er zijn daar ook veel Nederlandse krijgsgevangenen gesneuveld in de Tweede WO. T schijnt dat daar veel woonboten en ook een drijvend hotel te zien zijn.. Doei doei. Je hebt trouwens al veel mensen die meekijken naar jouw reisverslagen. Je schrijft ook zo leuk. xjes DJM

• 17 Juli 2011 - 15:41

Dimphy:

Klinkt echt ongelooflijk gaaf, Mel! Zo jaloers! heel veel plezier nog!! xxx

• 18 Juli 2011 - 09:43

Antoine:

Bonjour, eindelijk een wifi-punt gevonden in Lacanau-Océan. Snel kijken wat je weer beleefd hebt; een hele emmel vol weer dus. Klinkt niet allemaal even fris maar jullie avontuur is er niet minder door-integendeel! Gaaf om zo met lokale bevolking in contact te komen. Vergeet vooral niet te fotograferen! Wij hebben matig weer tot nu toe maar vermaken ons toch wel. Morgen naar Bordeaux. Ben benieuwd. Saluts.
melanie

Actief sinds 30 Juni 2011