In het hoge noorden en in de vleermuizenpoep - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van melanie Gendt - WaarBenJij.nu In het hoge noorden en in de vleermuizenpoep - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van melanie Gendt - WaarBenJij.nu

In het hoge noorden en in de vleermuizenpoep

Door: Melanie

Blijf op de hoogte en volg melanie

23 Juli 2011 | Thailand, Chiang Mai

Sawadi kaaa!

Wowie ik loop weer drastisch achter. Maar dat krijg je als je in de rimboe zit, waar om die 10 min de stroom uitvalt enzo, als er uberhaupt stroom is :D. Anyway, where to begin.
Die avond, na een dagje scooteren, watervallen en hotsprings bezoeken ben ik nog iets wezen drinken met Mansaku. Het regende de hele avond dus ik was bang dat het niet door zou gaan. Je leert veel mensen kennen op zo' n reis, maar sommige doen je gewoon wat weetje. En niet alleen omdat het een Japanner is, hij ontroerde me ofzo :S... Ik weet niet. Vond het dus ook erg jammer om afscheid te moeten nemen. Dat is wel het nadeel van zo snel rondtrekken :P. Maar ach, die volgende ochtend vroeg op, want we gaan white water raften wooo!! Dat was lachen joh. Eerst een wat rustige rivier, door de jungle, dus af en toe krijg je zo'n gigantisch spinneweb in je snuffert, valt er een mega spin op je arm en moet je zo af en toe bukken wil je geen bamboe ram tegen je aankrijgen. Later was een wat hardere stroom, met wat rapids. De meest " heftige" rapid viel zelfs mee eigenlijk,,,, ik dacht dat het continu van dat soort rapids zouden zijn. De laatste 2 rapids mochten degene die wilden ook gaan bodyraften. Huhu I liked alot! Lekker met de stroom mee :D. Dat raften was handig want op die manier waren we op een leuke manier in Mae hong song aangekomen. De weg van Pai naar mae hong song is namelijk een beruchte weg met iets van 1800 nog wat bochten ( haarspeldbochten). Een stuk hebben we ervan meegekregen voor de start van het raften, nou geen pretje! Tegen 4 uur waren we in Mae hong song. Hadden we eerste van onze reis geschrapt maar ach nu we er toch zijn. Scootertje gehuurd, tempel bezocht en wat gedronken in een cafe' tje van een thaise vrouwtje die helemaal dol was op Nederland. Wat een schatje van een vrouw was dat! Wel een beetje overbezorgt hele tijd, maar lief, heel lief. De volgende ochtend gingen we dus scooteren naar die longnecks. Wat een ellende was die weg ernaartoe.... Bergen, scherpe bochten en zo' n 8 rivieren die gewoon leuk over de weg stromen :S... Bij de 2de, net toen ik filmde nog even onderuit gegaan... Leuk filmpje is dat geworden :')... Geen schade of bezeringen hoor don' t worry! Bij de longneckts moest je eerst iets van 250 baht pp betalen om naar hun " dorpje" te gaan, nouja toe maar. Kom je daar, is het 1 straatje waar die vrouwen beetje souveniers aan het maken zijn. Willen maar al te graag met je op de foto, zodat ze je iets kunnen verkopen naderhand. Ik voelde me er echt enorm opgelaten. Maar uiteraard het is wel een must om even te hebben gezien! Onze volgende stop was een mud spa. Hadden er ook mineraal bronnen enzo. Was heel goedkoop dus we zijn even in de hot spring geweest. Met de handen eerst gevoeld hoe het water was, nou heel warm maar ik dacht moet wel lukken. Damn, ZO HEET! Mijn bovenbenen waren beetje verbrand dus au au au. Maar sowieso, poeh! Eenmaal erin is het wel genieten, al hou je dat niet lang vol. Mijn huisje was wel zo zacht naderhand! In die hotspring ook weel geweldig uitzicht op bergen en rijstvelden trouwens. Het is dat we geen tijd meer hadden, anders hadden we nog wel een moddermaskertje gepakt. Maar we wilden op tijd weggaan, mae hong song heeft verder niet heel veel te bieden. Bijna geen toeristen enzo, dus wel even chill opzich. Maar we wilden graag de jungle in, dus op naar Soppong, oftewel Pang Mapha. Een buitenlandse boekhandelaar raadde dat ons aan. Er scheen daar een geniaal gueshouse te zijn vlakbij de Tham lod cave. En dat is zo waar. Cave lodge heette het. Midden in de bush bush en aan een rivier, zo nu en dan geen stroom, alles van hout, bamboo en stro. We kregen als tip van de eigenaar van het guesthouse ( John spies, vrij beroemde avonturier uit australie btw!!) om naar de vleermuizen " show " te gaan. Voor de nacht valt gaan al die beesten zo terug de grot in. Onderweg daarheen begint het me toch te regenen! Even geschuild in een rijstveld hutje, maar er kwam geen einde aan. Ok, daar gingen we dan op onze slippers terug door de jungle naar het guesthouse. Misschien maar goed ook dat ik slippers aan had want de kleine paden waren verandert is wilde rivieren. Bruine, rode, groene, echt weird. Ik zou mijn wandelschoenen zo hebben verpest daar. En die waren al nat op dat punt door de buien in Mae hong song. Dus weer terug in cave lodge, helemaal doorweekt en nu waren zowat AL onze kleren en schoenen nat. Onderschat die luchtvochtigheid niet joh, echt droogt echt NIKS daar.
Jammer dat er de eerste avond zo van niemand was... Joost en ik waren continu aan het gillen door de gigantische insecten die er rondliepen, en krijg joost ook nog is continu belletjes van een onbekend thais nummer, waar alleen een hele zachte stem uitkomt. Blijft bellen, de volgende dag praat ie na enzo. Heel raar, en die eerste avond dus heel eng! Eerste keer dat ik het echt eng vond in Thailand haha. De eerste ochtend in Sopping gingen we dus naar Tham lod cave. Soppong gebied is dus beroemd om zijn grotten. We zagen foto' s, en zijn echt zeer indrukwekkend. Tham lod cave zelf bestaat uit 3 delen. de colomn cave. doll cave en coffin cave. Je hebt een gids nodig om naar binnen te gaan. Een gids waar je dus echt geen drol aan hebt he... 1. This looks like pancake 2. looks like popcorn 3. looks like buddha 4. looks like crocodile 5. looks like UFO 6. looks like breast. En zo ging het maar door en door! We vroegen ook iets van hoe lang het nou duurde voor zo' n formatie.. zei ze 10 jaar. Nou mooi zo iets wil ik ook wel in mijn achtertuin dan.
Wel leuk dat je ook op zo' n bamboo raft door de grotten ging. De laatste grot bestond dus uit eeuwenoude Grafkisten,,,en duizendmiljoen vleermuizen, en de daarbijhorende miljoenen kilo' s vleermuizenschijt. Die lucht is niet te harden. Gaan we net daar ook helemaal omhoog en naar beneden en uiteraard val ik daar net de die vleermuizenpoep. Gat-ver-damme. Blij dat Joost me pas achteraf vertelde dat er onder al die vleermuizenpoep duizendpoten leven van wel 20 cm lang. Eenmaal de grot uit zag onze gids was wortels/suikerriet en ging ze die plukken. Wat een rare vrouw,, maja toen stonden we daar maar beetje. Zei ging haar ding doen we zijn uiteindelijk op eigen houtje terug gelopen. Ik raakte behoorlijk chagerijnig van de plattegrond die zei dat het onmogelijk was om te verdwalen maar echt no way! Er waren 100 x zoveel paadjes in die bossen, en rivieren die er niet opstonden etc. En je orientatiegevoel is al helemaal naar de knoppen daar. Weer wat lekkere buien over ons heen gehad, nog een paar keer gevallen en ' s avonds dan eindelijk terug in cave lodge. Tot onze blijdschap was het er nu best druk! Al snel bevriend geraakt een een duitser die ook op de dormitory sliep. We zaten er overna te denken om de dag erna een grotter trek tocht te doen, maar het weer was weer slecht en we hadden het er eigenlijk al wel gezien. Zijn w zelf weer op stap gegaan, maar je werd zo suf van dat klimaat daar, ongelofelijk :S. In plaats van die hele dag nog in soppong blijven besloten we om half 3 de bus terug naar Pai te nemen. De duitser achterna. Weer die verschrikkelijke weg met al die bochten ( en magnifiek uitzicht, dat wel). Zo fijn toen we weer in Pai waren op de een of andere manier! We zijn die dag even opgesplits. Joost ging stappen met de duitser en een vriendin van hem, en ik ging terug naar Tacomepai. Ik ben echt verliefd op Tacomepai. Dus ik pakte scootertje en reed het dorp uit een eind om even lekker afgelegen te zitten. Ik kreeg een heel mooi hutje, midden in de rijstvelden, tussen de bergen. Zo ongelofelijk mooi. Mansaku was er ook nog, dus dat vond ik extra leuk :D. Kon ik weer japans praten enzo. Volgende ochtend rijden mansaku en ik terug naar pai, drinken de lekkerste smoothie ever en namen alweer afscheid. Joost, lukas en chimen hadden weer vanalles te vertellen ook. Joost had een lekkere chick,,genaamd NAK. Haha, hahaha, hahahahhaahah. Ik kan haar niet omschrijven maar ze is hilarisch. Ze bleef hem maar stalken. Om 3 uur de bus terug naar Chiang mai. Weer een helse rit. Poeh even genoeg bergen gezien nu. Zo vertrouwd om weer terug te zijn in chiang mai trouwens. Heerlijk. Jammergenoeg was Lamchang guesthouse vol, maar nu zitten we ook wel chill. Is maar voor 2 nachten ook. Net weer even mijn 3 lieve honden vriendje geknuffeld. Vannacht is de raarste nacht van mijn leven geweest zowat... Poeh.

@ tante desiree: Wat betreft Kanchanaburi ,, river kwai enzo,, ja wil willen er graag heen maar we hebben waarschijnlijk tijd te kort :(. We willen de 28ste in het zuiden zijn, dus we hebben nog maar een paar dagen om te gaan. In die tijd willen we ook nog sukothai en Khao yai national park bezoeken... Thailand is zeker een land om terug te gaan dus dat komt dat wel de volgende keer ;).

Vandaag ga ik me lekker laten verwennen door een olie massage in de vrouwen gevangenis yeah! Is trouwens een goed initiatief vind ik. Die vrouwen leren daar dus een vak, zodat ze wat bijverdienen en als ze dadelijk weer op straat zijn ook echt iets op de arbeidsmarkt kunnen betekenen :).

Liefs, Melanie

  • 23 Juli 2011 - 10:36

    Dimphy:

    Klinkt allemaal weer fantastisch, Mel! Ik ben best wel jaloers hier in Nederland :p en ik mis iemand om mee te roddelen :'(

  • 23 Juli 2011 - 20:04

    Desiree:

    Hallo Mellie. Moest je weer even een berichtje sturen. Zo leuk jou weer te zien met jouw verhaal. Je hebt nou al met zoveel beestjes daar kennisgemaakt he op allerlei manieren. Dat zul je niet gauw vergeten zeg. Leuk dat je nu ook mer leuke mensen onderweg gaat ontmoeten. En ik zie dat het weer weer zonniger gaat worden voor jullie. Hier wil het nog niet echt zomer worden.. He Mellie misschien zie je daar nog bekenden als Gordon die met Angela Groothuizen in Thailand is om te ontslakken.. Vandaag ook nieuws over Amy Winehouse die aan een overdosis is overleden. Erg he! Nou fijn vervolg van jullie trip he. Tot schrijvens. X

  • 24 Juli 2011 - 09:40

    Antoine:

    Nou, die schade van verhaalachterstand is weer ingehaald; wat een story Mel! Regen... nou die hebben wij hier ook hoor, maar wellicht niet zo heftig! Weinig goed strandweer dus, maar dan kun je ook eens andere leuke dingen doen zoals de Médoc-streek bezoeken; wat een fantastisch stukje Fr. Jullie hebben weer vette avonturen beleefd zeg! Blijf wel goed op je spullen passen daarzo. Ik hoop dat je straks veel foto's enzo kunt laten zien. Ben erg benieuwd! Goede reis verder.
    Adios amigo's.

  • 25 Juli 2011 - 12:28

    Henk & Aukje Bouwman:

    Ni how!! Lieve Melanie en Joost,
    We hebben jullie schitterende reisverslag gelezen. Wat een reis en wat een avontuuur. Veel van wat jullie beleven zou ik niet eens aandurven, behalve dan zo’n massage in de vrouwengevangenis. Oh, was ik maar weer jong, dan zou ik ook zo‘n reis maken. Jullie reis zal een ervaring zijn waar je je hele leven op terug kunt kijken. Trouwens ik denk dat als je weer thuis bent je anders tegen heleboel Nederlandse zaken aan zult kijken. Wij wensen jullie een interessante en voorspoedige voortzetting van de reis.
    Met de lieve groeten van Aukje en Henk.

  • 31 Juli 2011 - 20:15

    Eddy, Ellen En Joep.:

    Ha die Melanie, wat een verhalen weer.Eindelijk hebben we weer internet en zijn nieuwsgierig naar jouw avontuur. We lezen dit samen met jouw ouders die bij ons te gast zijn in Frankrijk . Kei gezellig...ook voor Joep en Fabien. Geniet ze en we wachten op jouw nieuw verhaal. gr. en liefs van ons x

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

melanie

Actief sinds 30 Juni 2011
Verslag gelezen: 555
Totaal aantal bezoekers 59072

Voorgaande reizen:

16 December 2015 - 14 Februari 2016

Zuid-Oost Azië omdat het kan!

04 Juni 2014 - 01 September 2014

Back in Japan, stage in Kyoto

10 Juli 2013 - 22 Augustus 2013

India

18 Juni 2012 - 28 Augustus 2012

Konnichiwa, Nihon!

07 Februari 2012 - 11 Februari 2012

Me gusta Malaga!

05 Juli 2011 - 16 Augustus 2011

Een stukkie pikant in Thailand

31 Januari 2011 - 31 Januari 2011

The Malta Experience ;)

05 Maart 2010 - 07 Maart 2010

Diesweekend Luxemburg

31 Januari 2009 - 31 Januari 2009

Familievakantie Florida

Landen bezocht: