epileptische gidsen, 3 miljoen vleermuizen etc - Reisverslag uit Railay Beach, Thailand van melanie Gendt - WaarBenJij.nu epileptische gidsen, 3 miljoen vleermuizen etc - Reisverslag uit Railay Beach, Thailand van melanie Gendt - WaarBenJij.nu

epileptische gidsen, 3 miljoen vleermuizen etc

Door: Melanie

Blijf op de hoogte en volg melanie

02 Augustus 2011 | Thailand, Railay Beach

Zooo eindelijk weer een redelijk cheape internet locatie gevonden.

Laatste keer was ik in chiang mai lees ik. Mijn god dat lijkt al weer eeuwen geleden! We zijn daarna in een bus naar Sukothai gegaan ( 6 uur busreis). De hoofdstad van het siam rijk voor Auythaya. Sukothai was meer een park,, goed onderhouden en alle ruines zitten bij elkaar. Met vijvertjes van lotussen erbij. Was heel rustgevend daarzo. We wilden er anderhalve dag blijven maar na de halve dag hadden we het eigenlijk wel gezien... auythaya was toch iets ndurkwekkender. Dus de volgende ochtend hebben we een bus naar bangkok genomen zodat we naar Khao Yai national park konden gaan. Om 9 uur in de ochtend ging onze bus ( HEEL LUXE!) .. mocht ook wel want de reis duurde tot wel 17.oo uur. Eenmaal in bangkok op een andere bus overgestap om naar paksong te gaan ofzo,, nog is 4 uur. Damn wat een nare dag was dat! We komen aan in een leuk guesthouse dat eigenlijk al vol zat. We kregen een kamer bij de buren die MEGA LUXE was weer. Zo chill voor de verandering. De dag erna gingen we de jungle in met een groep.. hollanders uiteraard. Snap niet dat die echt OVERAL te vinden zijn bah. We kregen een grappige gids die bij alles wel het woord sexy gebruikte. Khao yai park staat trouwens bekend om de vele dieren die er zijn. Tijgers, olifanten, gibbons, andere apen, etc etc. Staat op nummer 5 van de parken in de wereld,, en nummer 1 in thailand. Maja hoe groot is de kans dat je zo vel dieren ziet... heel klein. Veel mensen raken teleurgesteld,, mijn verwachtingen waren niet al te hoog dus ik vond het wel heel vet. Was mooie natuur. Wel hebben we gibbons gezien,, die maken trouwens echt muziek. Zo mooi om naar hun " gekrijs" te luisteren!! Op een gegeven moment valt onze gids om...begint te shaken, te schuimbekken, stuiptrekkingen. Was zo eng :S. Epileptische aanval ofzo. Toen hij was bijgekomen wist hij ook even helemaaal niks meer. Later ging weer prima, kregen nieuwe gids , alles weer goed :). Volgende dag nog naar een vleermuizengrot geweest, er is er nog een tegen mijn hoofd gevlogen. Schijnt dat er daarzo 3 miljoen in zitten.
Die avond... hadden we om 11 uur de bus die ons direct naar het zuiden zou brengen, chumphon. Weer een reis van 13 uur. POeh. hadden zelfs massage stoelen en schermpjes in de bus! Luxer dan een vliegtuig dit haha. In chumphon ferry naar Koh Tao geboekt. Eiland dat bekend is door de goede duikgelegenheden. Joost heeft er nog 4 duiken gedaan, terwijl ik beetje childe op het strand. Weer was alleeen nog steeds niet top :(. Die avond hadden we beetje gedronken,, en gingen we skinny dippen en na nog geen 3 meter viel ik in het zand,, heel mijn knie weer open =___=. Wat een kluns ben ik ook! 2de avond zijn we naar een ladyboy show gegaan. Joost had een leuke tijd met ladyboy gaga.... ik heb een nieuwe vriendin die op jigsaw lijkt. De 3de avond was ook best heftig...Nog fun gehad met 2 thaise meisjes,,haha rare maar memorabele avond. Ik heb trouwens ook nog gesnorkelt in koh tao... voor het eerst koraal gezien,,, moest bijna huilen zo mooi!
Volgende stop " Railey: na een nachtboot,, busreis en weer een boot komen we na 12 uur ofzo weer aan op de volgende bestemming. Railey is bekend om de limestone kliffen,,, klimparadijs schijnt het te zijn. Het is hier ook wel bloedmooi. Aapjes op het strand enzo. Maar sorry ik moet het zo kort houden nu!
Gisteren vrienden geworden met de eigenaren van de bungalows,,, een rasta thai. Echt een pure hippie. Mooi ge gast :D. Vanavond gaat ie voor onse koken. Eten is hier trouwens goddelijk,m heb ik nog niet gezegd maar ohh zzo lekker!!!

Doeidoei!

  • 02 Augustus 2011 - 10:09

    Antoine:

    Sooo..., fijn om weer eens iets van je te horen/lezen Mélanie:-) het was weer efkes geleden, maar als ik die reistijden in de bus enzo optel dan heb je hier ook weinig tijd voor gehad, niet!
    We lezen dat jullie het noorden achter je gelaten hebben en op de famous Thai-islands in het zuid-westen zijn aangestevend. Nou, die national parken doen mij echt watertanden; lijkt me inderdaad fantastisch!
    Wij zijn et z'n 3tjes nog bij E,E en Joep in Longeville en gaan woensdagochtend 3/8 naar Villers. Hier in Longeville (La Vendée) hebben we het uitstekend naar de zin en hebben oa een prachtige strandwandeling gemaakt die op sommige plaatsen aan de Algarve doet denken. Het weer is prima en we hopen natuurlijk dat dit zo aanhoudt. Veel plezier verder op de isles. groet AIF xxx

  • 03 Augustus 2011 - 20:24

    Desiree:

    Dag Mellie. Jullie duiken van het ene in het andere avontuur he. Enne vrienden maken is leuk, maar weet dat je ze straks oook weer uit moet zwaaien... Ik denk dat jullie op de eilanden lekker tot rust kunnen komen. Melanie ben nu in de vooravond van onze trip! Jaja, wij gaan weer naar Istanbul, leuk he. We gaan morgenochtend en komen dan 11 augustus s,nachts weer terug. Effe lekker eruit en het zonnetje pakken. Geniet ze en groetjes aan het verre Oosten.

  • 09 Augustus 2011 - 19:58

    Antoine:

    Hallo Mel, hoe maak je het? We horen niets meer van je! Ik mis je fijne verslagen! Groetjes x

  • 09 Augustus 2011 - 20:17

    Maarten:

    we zjn overmorgen terug groetjes maarten desree en just

  • 09 Augustus 2011 - 20:17

    Maarten En De Rest:

    heel leuk gehad kusje

Verslag uit: Thailand, Railay Beach

melanie

Actief sinds 30 Juni 2011
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 59072

Voorgaande reizen:

16 December 2015 - 14 Februari 2016

Zuid-Oost Azië omdat het kan!

04 Juni 2014 - 01 September 2014

Back in Japan, stage in Kyoto

10 Juli 2013 - 22 Augustus 2013

India

18 Juni 2012 - 28 Augustus 2012

Konnichiwa, Nihon!

07 Februari 2012 - 11 Februari 2012

Me gusta Malaga!

05 Juli 2011 - 16 Augustus 2011

Een stukkie pikant in Thailand

31 Januari 2011 - 31 Januari 2011

The Malta Experience ;)

05 Maart 2010 - 07 Maart 2010

Diesweekend Luxemburg

31 Januari 2009 - 31 Januari 2009

Familievakantie Florida

Landen bezocht: