Chillen in Chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van melanie Gendt - WaarBenJij.nu Chillen in Chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van melanie Gendt - WaarBenJij.nu

Chillen in Chiang mai

Door: Melanie

Blijf op de hoogte en volg melanie

11 Juli 2011 | Thailand, Chiang Mai

Zaterdag waren we dus rond 7 uur ' sochtends in chiang mai aangekomen; De culturele hoofdstad van het noorden. Helemaal moe van de reis, nu snel op zoek naar een hostel! Kwamen wee wat Belgen tegen, samen op zoek gegaan naar een hostel. Lamchang guesthouse is het geworden. Weer van hout,, chille tuin, buiten douches,,, EN DE MEEST SCHATTIGE HONDJES EVER! Mijn haat voor honden is plots weg als ik die beestjes zie... zo zacht, en alles! We dachten te gaan slapen die dag maar we hebben toch een fiets gehuurd en zijn op weg gegaan. Het leek ons een goed idee om weer is wat anders te doen dan stad bezoeken dus gingen we op weg naar de dierentuin. Verkeer is hier echt sick... ogen tekort. Wat wel leuk is, als voetganger kun je op een knopje drukken en dat staat het stoplicht voor de auto' s bijna meteen op rood :D. We kwamen langs de Chiang mai Universiteit, damn dat arboretum van hun is echt geniaal! We zagen een bord met waterval staan,, die zoo wacht maar even! Het was namelijk zo ontzettend warm! chiang mai ligt aan zo' n hoge berg,, en nu moesten we dus een stuk die berg op. Fietsen aan een random hek vastgemaakt en lopen maar. Het was wel echt de moeite waard! Eerst langs allemaal stalletjes gelopen waar ze gefrituurde kakkerlakken, maden, kikkers, en andere gedrochten verkochten. Zo nasty! Joost deed nog zo zijn best om mij er een te laten eten maar no way, no way! No iets verder lopen en toen die waterval. Geen waterval die zo hard naar beneden gaat maar een die zo langzaam beetje bij beetje door stenen naar beneden gaat.. Chill! Wij met kleren aan en al in dat water gaan,, want ja in ons ondergoed was beetje raar. Je was ook echt meteen in de jungle,, nog geen kwartier fietsen van chiang mai en meteen in de middle of nowhere! Daarna naar de zoo gegaan, WANT!!!! Ze hebben daar 3 panda' s! joeeeee! Moet ik zien! Ik heb hem zelfs zien plassen en lopen enzo! Echt tof! Eenmal buiten,,, oh my god,, begint het me toch te regenen, niet normaal meer! We weten nu wel wat zo' n tropische storm inhoud. In het begin was het super lekker, even afkoelen en stormchasen, maar werd toch beetje koud op een gegeven moment. We gingen met zo' n zoobusje maar even de dierentuin bekijken ( dierentuin is HUGE) Echt geniaal, dat busje over allemaal bergweggetjes die in een waterval waren getransformeerd! We hebben daar ergens ook onze eerste Pad thai gegeten, inderdaad super lekker! Bedankt voor de tip :). Voor avond eten het ik rot tee op ofzo, soort pannekoek met ei en banaan, omg i just love it!
Joost kwam erachter dat een vriend van hem nu ook in chiang mai is, dus die zijn we gaan meeten. We kwamen nu een beetje door het uitgaanscenrum vn Chaing mai. Was wel heftig om zo te zien. Duizend prostituees op een rij,, de een ladyboy, de ander jong meisje :(. Vaak vergezeld met een vies vunzig oud mannetje bah!!!! Elke oud mannetje wat ik nu hier tegenkom veracht ik! Terwijl ze niet eens allemaal vies zijn waarschijnlijk. Die avond ook over de night bazaar gelopen en weer terug naar het guesthouse. Poort was dicht, shit, nouja dan over het hek klimmen maar. De volgende dag hoor ik dat daar net langs een klein hekje is wat openkan. Het was ook zo donker >.>. Dag 2 in chiang mai, eindelijk goed geslapen!!! Die dag hebben we de stad zelf beetje doorgewandeld. Zo mooi deze stad, steegje, grote wegen en tempels allemal door elkaar :D. Die tempels zijn erg handig om te navigeren, je bent non stop de weg kwijt maar 5 stappen verder kom je toch wel weer een tempel tegen en die staat bijna altijd wel op de plattegrond ( de straten niet namelijk ). Later die dag was de beroemde sunday market, yeah yeah yeah daar hou ik van :D Zo veel kraampjes met mooie spulletjes enzo, en zo cheap, zoals alles hier! Ook weer heerlijk iets gegeten en weer terug. S avonds gingen met de belgen WEER naar die markt, joost ging want met die vriend drinken dus nu kon ik gewoon lekker chill en rustig alles bekijken :D. Ook allemaal muziekanten daar zo toen, violisten en vanalles! Afdingen is trouwens leuk, in het begin zo raar maar die thai vinden dat ook leuk lijkt wel. Ik ga trouwens wel te veel om met al die belgen nou,, soms begin je ineens van die maffe woorden enzo over te nemen, is nie goe! Ik wil japanners tegenkomen, zijn er vedomd weinig in chiang mai. In ayuthaya wel een leuke ontmoet trouwens :D. Joost kwam wat later thuis,,, en ineens werd ie me toch ziek! :( Hij is nu nog steeds betje misselijk. Vandag zouden we eigenlijk op olifanten training gaan maar dat is nu naar morgen verzet. Nu heb ik dus een dagje voor mezelf gehad :). Beetje weer gaan rondslenteren enzo. In je eentje is zo anders,, veel meer mensen die je aanspreken en praatje met je maken. Zo ben ik de zoveelste tempel in gelopen en heb ik een uurtje " gepraat" met wat thaise mannen die dakschoeven aan het draaien waren. Kreeg allemaal lekker fruit van ze enzo :D. Joost en ik hebben gisteren trouwens een soort meloen gekocht met rare stekels die me toch SINKT! Scxhijnt ook verboden te zijn in sommige openbare plekken. Was overigens niet zo heel smakelijk... niet met wiskey drinken want dan kijrg je hartaanval ofzo hoorden we :S..ok...Thanks for the advice O.O. Ik ben vandaag ook op een ander soort markt geweest, was een soort oude parkeergarage vol met eetdingen, kledingen dingen en vanalles. Als je duizendmiljoen geuren tegelijk wil ruiken ( in negatieve zin) ga daar heen. Wat een lucht daar! Halleluja! Ook daar werden weer gegrilde kikkers enzo verkocht iewl.
Oja! je hebt hier zo veel massage salons! Op straat, maar ook gewoon binnen. Voor eel goedkoop. Mijn rug is beetje verbrand dus ik durfde het niet aan, maar een hoofdmassage moest lukken. Echt zo fijn! Soms beetje pijnlijk maar ohh ik wil meer!

Volgens mij heb ik wel weer de main points verteld!
Ciao!!

  • 11 Juli 2011 - 21:33

    Antoine:

    Wow, lang verslag dit keer. Ik zou ook wel zo'n gegrild kikkertje lusten,...of misschien toch niet! Leuk dat je panda's nou 'ns echt hebt kunnen zien, Mel. Ik hoop trouwens dat Joost weer wat opgeknapt is en geen last meer heeft van de hondenbeet. Ziek zijn op vakantie is maar niks. Chiang Mai is the place 2B. Pas maar op met Wat je eet en Waar het vandaan komt.
    Hey, veel plezier verder en tot blogs.
    xox

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

melanie

Actief sinds 30 Juni 2011
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 58988

Voorgaande reizen:

16 December 2015 - 14 Februari 2016

Zuid-Oost Azië omdat het kan!

04 Juni 2014 - 01 September 2014

Back in Japan, stage in Kyoto

10 Juli 2013 - 22 Augustus 2013

India

18 Juni 2012 - 28 Augustus 2012

Konnichiwa, Nihon!

07 Februari 2012 - 11 Februari 2012

Me gusta Malaga!

05 Juli 2011 - 16 Augustus 2011

Een stukkie pikant in Thailand

31 Januari 2011 - 31 Januari 2011

The Malta Experience ;)

05 Maart 2010 - 07 Maart 2010

Diesweekend Luxemburg

31 Januari 2009 - 31 Januari 2009

Familievakantie Florida

Landen bezocht: